Description de la formation
Most studies show that managers spend approximately 80% of their work hours engaged in communication, either with their team or with other people within and outside their organization. Therefore, a manager’s success largely depends on how well they can communicate. This training session will teach you how to communicate with impact.
At the end of the session, you’ll have better communication and management skills to help you achieve results more effectively.
Objectifs pédagogiques
À la fin de cette formation, vous serez en mesure de :
- Recognize the importance and impact of communicating effectively
- Adjust your communication style to different individuals and situations
- Manage difficult communication situations courageously
- Prepare and lead inspiring meetings and presentations
- Give impactful feedback
Méthodologie
Plusieurs méthodes d’apprentissage permettant de mesurer votre progrès et votre intégration des concepts sont utilisés tout au long de la formation :
- Exposé
- Démonstration
- Travail d’équipe
- Travail individuel
- Groupe de discussion
- Étude de cas
- Jeu de rôle
- Enseignement par les pairs
- Autoévaluation
Clientèle visée
All managers, including newly appointed managers and those who want to update their skills.
Particularité(s)
When this trainging is provided online :
Our online training courses are interactive classes delivered virtually on Zoom. Participants must have access to a computer with a stable Internet connection as well as a camera, microphone and speakers. You must be willing to keep your camera activated throughout the course so that you can interact with the facilitator and other participants, and take part in the practical portion of the training. Participants who are not willing to turn on their camera may not be admitted to the course.
À savoir lorsque cette formation est en ligne
Nos formations en ligne sont diffusées sous forme de classes virtuelles interactives et nous travaillons avec la plateforme Zoom.
Vous devez avoir un ordinateur avec un bon accès à Internet ainsi qu'une caméra, un micro et des haut-parleurs afin de participer à la formation. Pour faciliter les échanges avec le formateur ou la formatrice et les autres participants et participantes, ainsi que pour être en mesure de participer au volet pratique de la formation, la caméra doit être fonctionnelle et ouverte tout au long de la formation, à défaut de quoi votre participation pourrait être refusée.